piątek, 14 sierpnia 2015

Recenzja #21: Zabójczyni i czerwona pustynia - Sarah J. Maas

Tytuł: Zabójczyni i czerwona pustynia.
Autor: Sarah J. Maas.
Wydawnictwo: Uroboros.
Forma w której przeczytałem: książka.

Witaj czytelniku. Mam nadzieję, że ciekawią cię dalsze recenzję, które tworzę dla Ciebie. 
Dziś nie pojawi się pomysł na zakup opowiadania, bo jest identyczny jak poprzedni, ponieważ jest z tej samej książki. Mam zbiór opowiadań "Zabójczyni" i teraz każde opowiadania będę publikować osobno. Będę robić to w taki sposób, ponieważ nie mam dużo czasu na szybkie czytanie i pisanie, dlatego będę przestawiać historię, które aktualnie skończyłem czytać lub już wcześniej miałem z nimi kontakt. Teraz jednak przejdźmy do rzeczy. 

Celaena dostała karę od króla zabójców za zniweczenie jego planu handlu niewolników. Karą dla dziewczyny miała być wizyta u Niemego mistrza, u którego miała się szkolić przez miesiąc i otrzymać list pochwalny. W zakonie panuje kilka zasad, z którymi bohaterka na początku miała problem. Dziewczyna poznaje tam Ansel i mieszka z nią w pokoju. Ansel bardzo zbliża się do Sardothien i daje jej rady, jak może zaimponować mistrzowi. Bohaterka zaprzyjaźnia się Ansel i "dotrzymuje jej towarzystwa". Zabójczyni Adraelu poznaje smak porażki, jednak ciągle dąży do celu. Dziewczyna ciężko pracuje, aby zaimponować mistrzowi.
Opowiadanie wchłonąłem w ciągu trzech godzin (z przerwą) bardzo ciekawie się poznaje przygody dziewczyny, których nie ma opisanych nawet w kilku słowach w głównej serii. W końcu dowiadujemy się czegoś więcej o treningach nastolatki. Dla mnie był to moment ważny, bo co to za historia o zabójcy, gdy nawet nie wiemy jak się szkolił do "zawodu" mordercy. Autorka podciągnęła ponownie temat Sama, przestawia z każdym opowiadaniem, coraz więcej informacji na temat uczuć Celaeni do młodzieńca. 
Gdy skończyłem czytać opowiadanie byłem zaskoczony kilkoma wydarzeniami, jakie miały miejsce w historii. To jest przemyślany pomysł i mi się spodobał, bo trudno było się domyślić, co może się wydarzyć kilka stron dalej. Seria "Szklany tron" jest bardzo ciekawą serią i na pewno wśród serii zajmie miejsce w czołówce. Opowiadania są dłuższe niż takie, które czytam na co dzień i mi się to podoba. Mam więcej wrażeń poznając historię ulubionej damskiej bohaterki. 
Ocena: 8/10

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

© Halucynowaa | WS | X X X