poniedziałek, 26 listopada 2018

Recenzja #52: Luca Caioli - Ronaldinho. Uśmiech futbolu

Tytuł: Ronaldinho. Uśmiech futbolu.
Autor: Luca Caioli
Wydawnictwo: SQN
forma lektury: papierowa


Gdy byłem mały marzyłem zostać mistrzem świata, mieć radość z futbolu, a przede wszystkim dawać radość ludziom, którzy przychodzą na moje spektakle piłkarskie z piłką przy nodze. 





W księgarni, gdy zobaczyłem biografię o Ronaldinho postanowiłem ją kupić, ponieważ dla większości dzieciaków mojego pokolenia był on bogiem boiska, każdy wtedy chciał mieć koszulkę FC Barcelony z 10 Ronaldinho, każdy chciał tak grać jak on na boisku (no może poza za mną, bo wolałem stać na bramce). Jednak interesowało mnie jak zaczęła się jego historia z piłką, jego występy w klubach czy w reprezentacji.

W książce poznajemy losy Ronaldinho jako dziecko, młodzieńca i już dorosłego człowieka. Czytamy o jego losach z czasów dziecinnych i rodzinnych, jak zaczęła się jego przygoda z futbolem i kto był jego pierwszym idolem. Podczas lektury mamy przedstawione  pierwsze kroki związane z poważną piłką. Nie zawsze wszystko układało się zawsze po myśli zawodnika, ale ciągle starał się być najlepszy, chociaż ciągle był skromnym młodzieńcem, który ciągle uśmiechał, nawet gdy mu coś nie wyszło.

Autor pisząc biografię prezentuje nam życiorys jednego z najlepszych zawodników na świecie w trzech etapach, dziecko i początki z piłką, wschodząca gwiazda piłki, gwiazda dużego formatu i upadek gwiazdy. Skupia się głównie na trzech etapach początku, czwarty etap mam wrażenie, że był trochę naciągnięty. Pisarz przedstawił nam w ciekawy sposób życiorys jednego z najlepszych piłkarzy w historii, polecam serdecznie po sięgnięcie po lekturę o magiku z Brazylii.

Ocena: 8/10

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

© Halucynowaa | WS | X X X