niedziela, 13 września 2015

Szybkie 10 #1: Lektury szkolne

Cześć! Witajcie dziś w "Szybkim 10". Postanowiłem, że chcę byście mnie lepiej poznali, dlatego będę raz w tygodniu dodawać szybkie 10 punktów "rzeczy", które lubię. Dalsze części "Szybkie 10" będą dostępne tutaj.
Wybrałem lektury szkolne ponieważ, zaczął się okres szkoły i jest temat na rzeczy, w komentarzach możecie podzielić się swoimi ulubionymi lekturami.

10 miejsce: "o psie, który jeździł koleją" Roman Pisarski
 
 Pamiętam tą książkę z podstawówki i bardzo byłem ciekaw czy rzeczywiście pies jeździł pociągiem. Byłaby wyżej wymieniona, ale zakończenie mi się nie podobało bo pies zginął. Jednak uważam, że to dobra lektura jak na podstawówkę.
 Miejsce 9: "Akademia pana Kleksa" Jan Brzechwa

 Bardzo lubię przygody pana Kleksa, więc nie mogło zabraknąć powieści Jana Brzechwy. Miejsce 8: "Chłopcy z placu broni" Kolejna lektura, w której bohater umiera, bardzo podobała mi się historia chłopców, przedstawiała trochę czasy mi bliskie. Mam na myśli zabawy, które mi towarzyszyły w dzieciństwie.
Miejsce 7: "Tajemniczy ogród" Frances H. Burnett

Na początku nie podobała mi się bo jak dziewczyna może być główną postacią w książce? Z czasem coraz bardziej mi się podobała bo byłem ciekawy co kryje się w tym ogrodzie, oraz kim jest Colin.
Miejsce 6: "Kordian" Juliusz Słowacki

Jest to ciekawa historia przedstawiająca młodzieńca zagubionego. Gdy czytałem tą powieść to rozumiałem co autor miał na myśli tworząc to dzieło. Kordian jest bardzo interesującą postacią, nie znamy jednak dalszych przygód bohatera, bo nigdy już nie powstały.
 Miejsce 5: "Mały Książę" Antoine de Saint-Exupéry

Widziałem przedstawienia w teatrze, czytałem historię chłopca, który odkrywał planety. Do dziś mnie interesuje jak skończyły się losy chłopca. Nie jest to wyjaśnione i w sumie szkoda.
Miejsce 4: "Mistrz i Małgorzata" Michaił Bułhakow

Nie była to lektura obowiązkowa, ale dlatego, że wybrałem ją na maturę ustną do pracy była książką, którą musiałem przeczytać. Bardzo mi się spodobał świat przedstawiony przez Bułhakowa. Przedstawił życie ludzi z Moskwy, które miały miejsce jeszcze kilak lat temu.
Miejsce 3: "Kamienie na szaniec" Aleksander Kamiński
 Bardzo ciekawa książka, filmu nie widziałem, mam w planach go obejrzeć, na razie brakuje mi na to czasu. Historia jest prawdziwa, bardzo lubię czytać o czasach, dzięki którym jestem teraz wolny. Ciężko mi coś do więcej powiedzieć bo nie chce jakoś bardzo rozpisywać co sądzę o tym.
 Miejsce 2: "Dywizjon 303" Arkady Fiedler

 Nie wiem czy teraz młodzież w szkole czyta walki polskich lotników, którzy walczyli w obronie Anglii, ale polecam bardzo ponieważ dzięki naszym rodakom wojna zaczyna zmieniać losy.
Miejsce 1: "Romeo i Julia" William Shakespeare

Bardzo piękną historia o zakochanych. Opowieść kończy się tragicznie, można było zapobiec katastrofie, ale zakochani nawet umarli razem, aby mogli po śmierci być razem. Bardzo lubię powieść o Romeo i Julii, bo jest tu pokazana prawdziwa miłość dwojga ludzi.

 Mam nadzieję, że spodobało wam się "Szybkie 10". Przypominam jeśli chcecie jakieś kolejnych 10 faktów to piszcie propozycje w komentarzach, czekam!
Zdjęcia z okładek pochodzą z "Empik.pl"

1 komentarz

  1. Ewidentnie moje ulubione to "Mały Książę", "Tajemniczy ogród". Przy "O psie który jeździł koleją" płakałam.
    http://w-rytmie-muzyki.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

© Halucynowaa | WS | X X X