sobota, 8 stycznia 2022

Podsumowanie książkowe 2021

 Witam was serdecznie chciałbym tym postem podsumować czytelniczy rok, który jest dla mnie szczególny, bo wróciłem do pisania recenzji, ale również do codziennego czytania książek, jednak ten post powstaje od stycznia i będzie kontynuowany, aż do końca roku, także zapraszam na podsumowanie.



Podsumowanie roku 2021 było dla mnie miłą, aczkolwiek dającą motywację sprawą, jak pisałem rok temu miałem zamiar w ten sposób zobaczyć ile książek dam radę przeczytać przez cały rok jak widać przeczytałem ich 30 przez cały rok, oczywiście mogłoby być ich więcej, ale wiadomo jak to jest, praca, dom, inne obowiązki, lenistwo. Mimo tego czytałem każdego dnia chociaż 5 stron (tryb leni lub gdy brakowało mi danego dnia czasu). 
Do mojej biblioteki książkowej dołączyło 44 nowe książki (tutaj zazwyczaj liczę tylko papierowe książki, bo e-booki również zdarza mi się kupić, ale mam je na smartfonie, także nigdy ich nie liczę). W tym roku najkrótszą lekturą jaką przeczytałem to "Głos" pani Anne Bishop, ale była to chyba najlepsza książka, poprzez problemy jakie tam poruszyła autorka. Drugą naj 2021 była dla mnie "Szaranowicz życie z pasją", ta biografia pokazuje wybitnego człowieka, który swoim komentarzem podbijał serca publiki od lat, mam ogromny sentyment do tego pana za lata pracy jako dziennikarza sportowego, który swoim głosem ubarwiał zawody sportowe, które oglądałem od skoków narciarskich do Igrzysk Olimpijskich. Trzecią pozycją był dla mnie "Mały książę", powieść, która tak wiele uczy, a w szkole była przekleństwem zrobiła na mnie super wrażenie, cieszy mnie, że wziąłem ją po tylu latach i spędziłem z nią dzień. Było kilka w sumie pozycji, które chciałem uwzględnić, ale postanowiłem wybrać tylko dla mnie najważniejsze i dające coś więcej niż satysfakcję literacką.

Najsłabsze książki dla mnie w 2021 to "Kiry", "Wilczy miot" i "Mecze polskich spraw" po prostu do mnie nie trafiły ze swoją treścią, jak o dwóch pierwszych mogę powiedzieć, że były napisane byle po prostu, ktoś miał ochotę i kasę, to je napisał i wydał, szkoda tylko, że pomysł był słaby. Przy trzeciej pozycji początek i pomysł lektury był ciekawy, ale im dalej tym zaczęły się pudła, lanie wody i zanudzanie czytelnika, które nie dawało nic, ani tak naprawdę nie miało dla reprezentacji znaczenia. Po prostu im bliżej czasów dzisiejszych wybrane mecze przez autora były nietrafione (oczywiście nie wszystkie), które tak naprawdę nie były przełomowe w budowie dobrego zespołu czy końcem zespołu.

Jeśli chodzi o wpisy/recenzję w 2021 roku było ich 28 co było drugim wynikiem od założenia tego bloga. Także zrobiłem pod tym względem spory progres, gdyż rzadko byłem, aż tak przywiązany do pisania jeśli spojrzeć na poprzednie lata. Wiem, że to ciągle mało i mógłbym więcej, ale niestety zdrowie, czas, a także chęci nie pozwalają mi na długie siedzenie przed komputerem. W tym roku postaram się również o recenzję (mam zamiar dodać kilka z poprzedniego roku), ale wszystko jest zależne od chęci i motywacji.

W 2022 roku jeśli znajdę motywację, również postaram się o takie podsumowanie, ale raczej ono nie będzie podkreślone codziennym czytaniem, gdyż po prostu od 31 grudnia, nie wziąłem ani razu żadnej książki do ręki (mam dziś 8 stycznia). Póki co spędzam czas na audiobooku, które można podłączyć do "czytania", ale ja nie robię takich rzeczy, także jak znajdę w sobie chęci to sięgnę po książkę i zacznę na nowo czytanie. 




Przeczytane książki:

- Wilczy miot - S. Andrew Swann
- Wilczy amulet - S. Andrew Swann
- Płomień anioła - Lee A. Weatherly
- Zemsta anioła - Lee A. Weatherly
- Wilkozacy. Wilcze prawo - Rafał Dębski
- Dziewczyna z dzielnicy cudów - Aneta Jadowska
- Mały Książę - Antoine de Saint-Exupéry
- Herosi z doliny - Stoud Jonathan
- Wilkozacy. Krew z krwi - Rafał Dębski
- Tak cię straciłam - Jenny Blackhurst
- Wilkozacy. Księżycowy sztylet
- Kowal. Prawdziwa historia - Wojciech Kowalczyk, Krzysztof Stanowski
- Kroniki krwi - Richelle Mead
- Złota lilia - Richelle Mead
- Mecze polskich spraw - Stefan Szczepłek
- Akademia wampirów - Richelle Mead
- Akuszer bogów - Aneta Jadowska
- W szponach mrozu - Richelle Mead
- Pocałunek cienia - Richelle Mead
- Wszyscy muszą zginąć - Marcel Moss
- Szóstka wron - Leigh Bardugo
- Królestwo kanciarzy - Leigh Bardugo
- Dziewczyna kłamcy - Catherine Ryan Howard
- Przysięga krwi - Richelle Mead
- Diabelski młyn - Aneta Jadowska
- Łańcuch ze złota - Cassandra Clare
- Kiry - Anna Madejak
- Głos - Anne Bishop
Szaranowicz życie z pasją - Włodzimierz Szaranowicz, Marta Szaranowicz-Kusz
- Dwór srebrnych płomieni 1 i 2 część - Sarah J. Maas

Kupione książki:

- Dziewczyna kłamcy - Catherine Ryan Howard
- Tak cię straciłam - Jenny Blackhurst
- Ktoś tu kłamie - Jenny Blackhurst
- Cud Miód Malina - Aneta Jadowska
- Noc kiedy umarła - Jenny Blackhurst 
- Ropuszki - Aneta Jadowska
- Mroczna wiedza. Scholomance - 
Naomi Novik
- Kowal. Prawdziwa historia - Wojciech Kowalczyk, Krzysztof Stanowski
- Mecze polskich spraw - Stefan Szczepłek
- Bez śladu - Tana French
- Szóstka wron - Leigh Bardugo
- Wszyscy muszą zginąć - Marcel Moss
- Królestwo kanciarzy - Leigh Bardugo
- Cień i kość - Leigh Bardugo
- Oblężenie i nawałnica - Leigh Bardugo
- Zniszczenie i odnowa - Leigh Bardugo
- Powiernik mieczy - Kel Kade
- Szamański blues - Aneta Jadowska
- Zwycięzca bierze wszystko - Aneta Jadowska
- Bogowie muszą być szaleni - Aneta Jadowska
- Diabelski młyn - Aneta Jadowska
- Terapeutka - Bernadette Anne Paris
- Dzikie dziecko miłości - Aneta Jadowska
- Szamańskie tango - Aneta Jadowska
Łańcuch ze złota - Cassandra Clare 
- Nie wiesz nic - Marcel Moss
- Lalkarz z Krakowa - R. M. Romero
- Antrakt - Rupert Smith (prezent)
- Czteropalczaści - Marcin Masłowski (prezent)
- Kiry - Anna Madejak (prezent)
- Głos - Anne Bishop (prezent)
- Szaranowicz życie z pasją - Włodzimierz Szaranowicz, Marta Szaranowicz-Kusz
- Szamański Twist - Aneta Jadowska
- Niszczyciel królestw - Victoria Aveyard
- Wampirze cesarstwo - Jay Kristoff
- Vortex. Dzień, w którym rozpadł się świat - Anna Benning
- Outpost 2 - Dmitry Glukhovsky
- Okrutny książę - Holly Black
- Zły krół - Holly Black
- Królowa niczego - Holly Black
- Outpost - 
Dmitry Glukhovsky
- Ostatnia z krwi - Aleksandra Pilch
- Kolizja - Kimberly McCreight
- Studentka - Gary Braver, Tess Gerritsen



Książki na plus:

- Zemsta Anioła
- Wilkozacy. Wilcze prawo
- Mały Książę
- Tak cię straciłam
- Kowal. Prawdziwa historia
- Kroniki Krwi
- Wilkozacy. Księżycowy sztylet
- Akademia wampirów
- Akuszer bogów
- W szponach mrozu
- Szóstka wron
- Diabelski młyn
- Łańcuch ze złota 
- Głos
- Szaranowicz życie z pasją
- Wszyscy muszą zginąć


Książki na minus:

- Wilczy miot
- Wilczy amulet
- Wilkozacy. Krew z krwi
- Mecze polskich spraw
Kiry - Anna Madejak
- Dziewczyna kłamcy 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

© Halucynowaa | WS | X X X